Branding og Marketing på sociale medier.

Branding og Marketing på sociale medier

Sociale medier bliver for mange virksomheder et sted, hvor man kan kommunikere og interagere direkte med målgruppen, uanset om det foregår gennem en tråd på Facebook, eller et professionelt netværk på LinkedIn eller ved hjælp af billeder på Instagram.

Branding og marketing på sociale medier er et vigtigt element for at skabe succes for virksomheder. Hvis dit brand endnu ikke er så kendt som ønsket, kunne sociale medier være et godt medie at skabe brandawareness på.

Med sociale medier kan virksomheder skabe opmærksomhed omkring sig selv og branchen, skabe engagement og få ambassadører der vil dele virksomhedens gode budskab.

“Sociale medier er medier for social interaktion, hvilket vil sige at der er et socialt sammenspil online. Det er altså kommunikation der går begge veje.“

community management support, kvadrant, online marketing, digital konsulent,

Det handler om branding frem for salg.

De sociale mediers frembrusen har åbnet for virksomheders digitale muligheder, men før virksomhed opretter en profil på sociale medier, er det vigtigt at tænke branding frem for salg, da sociale medier handler om branding, dialog og relationer!

En virksomhed forventes næsten at være på Facebook i Danmark, netop fordi dette sociale medie er det største med 3.500.000 profiler(se de forskellige sociale medie kanalvalg og fordele her). Det skal man holde sig for øje som virksomhed, men samtidig skal man naturligvis ikke have en profil, hvis man ikke kan udbyde kvalitativt indhold som modtageren kan bruge.

Mange kender sociale medier privat, men at sikre en virksomhed en stærk profil på sociale medier kræver strategi, optimering, vedligeholdelse, udvikling og analyse. Har din virksomhed brug for hjælp til en professionel virksomheds profil på sociale medier kan Kvadrant hjælpe.

community management drift, kvadrant, online marketing, digital konsulent,
community management, kvadrant, online marketing, digital konsulent,

Læs mere om:

Som virksomhed skal man holde sin målgruppe for øje og tage dem seriøst.

Målgruppen på sociale medier kan være afgørende for virksomheden i det lange løb, da en stærk social platform hvor virksomheden kan kommunikere med brugerne kan vende negative omtaler, eller hjælpe med produktudviklinger eller meget mere kan hjælpe med placeringer(page rank) og troværdighed på eksempelvis Google.

Brugerne af virksomhedens sociale medie platform kan efterspørge, værdsætte og dyrke virksomhedens produkt eller brand samt helt gratis distribuere information om virksomheden videre til deres netværk. Men det kræver den rette strategi og tålmodighed for at opnå denne effekt på sociale medier.

Kvadrant kan hjælpe jeres virksomhed med at navigere virksomheden på sociale medier.

Kunder vil gerne tages seriøst. De vil gerne høres og inddrages, og de vil faktisk også gerne dele et budskab, hvis de kan stå inde for det – ganske gratis!. Derfor skal virksomheden værne om deres målgruppe ved at forkæle og fastholde dem med værdifuldt indhold, favorable tilbud og inddrage dem med dialog hvor deres mening kan blive hørt. Altså handler det ikke om at trutte i eget horn, men at dele information der skaber værdi for brugerne.

community management support og drift, kvadrant, online marketing, digital konsulent,

Få succes med sociale medier med Kvadrant

Sociale medier er et komplekst kommunikationsfelt i konstant udvikling, men hvis virksomheder bruger dem rigtigt kan de tilføre virksomheden uvurderlig værdi.

Hos Kvadrant holder vi os konstant opdateret på lovgivning, algoritmer og trends på forskellige medier hvorfor vi kan hjælpe jeres virksomhed med:

  • Strategi for virksomheden
  • Community management
  • Segmentering
  • Analyse og evaluering

Find Kvadrant online: