Community Management

Community Management – drift og support

Sociale medier kan være et magtfuldt redskab for en virksomhed, næsten uanfægtet af hvilken branche. De virksomheder der, med en aktiv community management, er i stand til at opretholde en stabil strøm af relevante, nyttige, iøjnefaldende indhold, kan øge brand loyaliteten og i sidste ende øget salget. Med en virksomheds høje standard af service og produkter følger en nødvendig standard af smukke billeder, velstruktureret sprog og engagement selvom nutidens mest populære og relevante sociale medier kanaler.

community management support, kvadrant, online marketing, digital konsulent,

Når drift bliver til support

I takt med at Kvadrant udfører strategien for virksomhedens online kommunikation og social medie planen fyldes med indholdsrige opslag, har i mulighed for selv at overtage community management.

Der er ingen tvivl om at virksomhedsejere og ansatte er de allerbedste til at fortælle om virksomheden, hvorfor mange af vores kunder med tiden føler sig trygge nok til at tage over og selv sætte sig til tasterne, når tonen og strategien for mediet er lagt. Vi byder denne udvikling velkommen hos Kvadrant og hjælper gerne fra sidelinjen, så profilen fortsætter med at være aktiv.

Hvorfor community management

Rigtig mange virksomheder får lavet en profil på sociale medier, når de hører om det nye medie. Det er dog vigtigt, at vurdere hvert medie og muligheden for at skabe kontinuerligt kvalitetsfyldt indhold, istedet for tomme livløse profiler(læs mere om fordelen ved de forskellige medier på denne side). Husk hvert et sted virksomheden er profileret er netop et billede af din virksomhed, dvs. en stille kedelig profil repræsenterer et stille kedeligt firma.

Her kommer community management ind i billedet. Det betyder simpelt, at Kvadrant kan agere på virksomhedens vegne således at profilerne levere kvalitetsresultater til modtageren og virksomheden.

community management drift, kvadrant, online marketing, digital konsulent,

Kvadrant taler på virksomhedens vegne

For at give det rigtige image til virksomheden, arbejder Kvadrant sammen med kunderne, for at udvikle en social medieplan og udfører derefter planen på en måned-til-måned basis. Social medieplanen befinder sig online, så virksomheden kan rette i opslag eller komme med nye ideer og vigtige buskaber der skal spredes.

Vi er specialiseret i små og mellemstore virksomheder. Med års erfaring indenfor digital strategi og webdesign indenfor forskellige brancher men særligt modebranchen, er Kvadrant blevet en betroet kilde til virksomheder, der søger at øge deres virtuelle tilstedeværelse.

community management, kvadrant, online marketing, digital konsulent,
community management support og drift, kvadrant, online marketing, digital konsulent,

En social medieplan kunne omfatte:

  • X antal ugentlige opslag vurderet efter virksomheden
  • Finde relevante billeder
  • Lave tilhørende tekster
  • Rapportering
  • Strategi
  • En garanteret aktiv tilstedeværelse for virksomheden(eksempelvis: opslag til Instagram tre gange om ugen).

Alle tekster og billeder skal slutteligt tjekkes af virksomheden.

Kvadrant laver response management for virksomheden:

Vi kan, hvis virksomheden ønsker det, reagere på simple forespørgsler på jeres vegne. En af de mest betydningsfulde områder ved at have en aktiv tilstedeværelse på sociale medier er at være tilstede. Det vil sige svare på simple spørgsmål der stilles på opslagene, og ligeledes kan det være at svare beskeder skrevet direkte til virksomheden.

Vil i hellere have mere information om hvad vi ellers kan tilbyde?

Læs om de andre kvadranter her:

Find Kvadrant online: