Instagram udvider mulighederne for virksomheder

Instagram, Instagram zoom, Virksomhedsprofil, Sociale medier, virksomhedsprofil på Instagram, Instagram zoom

Instagram udvider mulighederne for virksomheder

Jungletrommerne har lydt i den sidste tid omkring en mere professionel version af Instagram.

“Vi er vokset til 200.000 aktive annoncører på Instagram, og langt de fleste af dem er små og mellemstore virksomheder,” siger Instagram Global Head of Business og Brand Development, James Quarles, hvilket forklarer behovet for et specialiseret værktøjssæt til virksomhedsejere. Plus, tilføjer han, “50% af Instagram brugerne, følger en forretning på Instagram, og 60% bruger Instagram til at lære om produkterne og tjenesterne.”

Endelig har Instagram så officielt annonceret udrulningen af Instagram til virksomheder.

Det udvidede sæt af funktioner bliver virksomhedsprofiler, analytics og muligheden for at lave annoncer direkte fra Instagram appen(idag skal man igennem Facebook for at kreere annoncerne) bliver lanceret med den nye udvidelse. Det kommer ikke som den store overraskelse for virksomheder, der anvender appen, for der har længe været et ønske og behov om, at visse funktioner lå i appen, såsom at skille sig ud som profil, få indsigt direkte i appen og finde nye kunder.

Hvad betyder opgradering til Instagram virksomhedsprofiler


Virksomhedsprofil:

Med en virksomhedsprofil bliver virksomheder anerkendt som virksomhed og får flere muligheder for at interagere med kunderne. Der tilføres en knap til profilen, hvor kunder kan hurtigt og nemt kontakte dem ved at ringe, maile eller sms’ samt at få rutevejledninger til den nærmeste butik.

Virksomhedsprofilerne får naturligvis også adgang til annonceværktøjet og indsigt.

Indsigt:

Indsigt er det analyseværktøj på Instagram, nu direkte i appen, der giver virksomhederne oplysninger om deres tilhængere, og hvilke billleder der performer bedst. Virksomheden kan dermed lære om målgruppens adfærd og demografi og lave bedre samt relevant indhold.

Det omfatter ting som topposter, rækkevidde, indtryk og engagement omkring indlæg, samt data om tilhængere som deres køn, alder og placering.

Annoncering:

Annoncering giver virksomheder muligheden for at lave de gode indlæg om til annoncer inde i appen – hvilket giver virksomheden mulighed for at øge brandkendskabet og antal kunder. Virksomheden kan bruge den post/billede der performer bedst og tilføje en “call to action” knap og lanceres som annonce. Annoncens indstillinger om demografi og målgruppe samt budget bestemmer derefter eks. hvor længe annoncen skal køre – ganske som nu – blot direkte i appen.

Det udvidede sæt af funktioner åbner op for at virksomheder kan bruge funktionerne på farten, frem for at skulle logge på Facebook og bruge de tungere annoncekanoner Annonceadmininstrator og Power editor. Dog kommer man ikke til at have ligeså mange muligheder som idag i mobilversionen, for netop at holde fokus på enkeltheden og hastigheden.

Hvem skal have en virksomhedsprofil på Instagram?

Virksomheder der ønsker at lære mest muligt om deres målgruppe, og øge brandkendskab samt bundlinje ved, at skræddersy indhold og forfine marketingstrategien(mere om valg af og fordele ved de forskellige kanaler på sociale medier).

Det er ekstra service, at kunder kan kontakte virksomheden direkte fra appen ved et enkelt tryk der sender en mail øjeblikkeligt eks. for at forespørge på en vare, og virksomheden kan spare værdifuld tid på at agere effektivt på henvendelser.

Ikke alle kan kvalificere sig som en virksomhedsprofil på Instagram, kun de, der allerede har en Facebook-side for deres virksomhed, vil være i stand til at konvertere deres konto. Man skal også være villig til at give betalingsoplysninger, samt hvis de ønsker det, at videregive oplysninger som deres adresse, telefonnummer, og hjemmesiden.

Alt i alt et skønt og længeventet tiltag fra Instagram der giver mulighed for at vokse som forretning direkte igennem Instagram.

De første udrulninger af virksomhedsprofilerne vil forekomme i USA, Australien og New Zealand i de kommende måneder, og vil forhåbentligt være tilgængelig i resten af verden ved udgangen af 2016.

Vil du læse mere om Instagrams nyeste udvikling?[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]